طراح لوگو

طراح لوگو

طراح لوگو

طراح لوگو

شاخصه های یک طراحی لوگو خوب

شاخصه های یک طراحی لوگو خوب

مفهوم یک لوگو و  یک آرم درواقع یک تصویر یا تصویر گرافیکی است از کسب و کار شما در ذهن مخاطب، و آن چهره خاصی است که از طریق آن شخص خاص ، سازمان ، شرکت ، محصول یا حتی یک کشور مشخص می شود این لوگو شامل یک نماد ، نام ، اختصارات یا یک گرافیک است ، می توان آن را با دو شکل ترکیب کرد ، مانند ترکیب حروف و نمادها ، و لوگو ممکن است یک رنگ داشته باشد ، یا بیش از یک رنگ باشد ، یا به رنگ سیاه و سفید باشد و لوگو نیازی به بیان یک نهاد رسمی یا حتی اهداف آن نداشته باشد.

 لوگو مهمترین نشان دهنده موارد زیر است:

تعالی: هدف اصلی آرم تشخیص سازمان یا شرکتی است که آن را دارد. به عنوان یک لوگو ، لازم است که یک لوگو متمایز و منحصر به فرد باشد که مشابه آرم های دیگر نباشد. این ایده اصلی مالک را به خوبی نشان می دهد: نوع سایت و شرکت یا سازمان ، نقش اصلی را در انتخاب نوع ، مشخصات و رنگ های آرم ایفا می کند ، به گونه ای که آن را مطابق دلخواه نشان می دهد.

سادگی: لازم است که آرم با سرعت درک و سادگی آن مشخص شود. بسیار پیچیده تر است.

بزرگنمایی: آرم حرفه ای هنگام بزرگنمایی ، وضوح ، و ویژگی های خود را حفظ می کند.

شفافیت: آرم حتی اگر به صورت سیاه و سفید چاپ شود ، باید شفاف نگه داشته شود ، زیرا آرم به طور رسمی در مکاتبات بین موسسات ، ایالت ها و شرکت ها استفاده می شود ، و اغلب به صورت سیاه و سفید چاپ می شود ، بنابراین لازم است وضوح عناصر آن حفظ شود.

مراحل انتخاب لوگو:

شناختن خوب شرکت یا موسسه ، از نظر تخصص ، خصوصیات ، تاریخچه ، شعب ، محل استقرار ، محصولات ، اهداف و سایر اطلاعات مربوط به شرکت ، علاوه بر آن دسترسی به انتشارات و طرح های قدیمی. مربوط به شرکت برای آشنایی بیشتر با ایده ها و ذهنیت شرکت ، از افکار و نظرات صاحب کسب و کار در مورد آرم استفاده کنید ، اما لازم نیست که آنها را اتخاذ کنید. برای انتخاب و طراحی لوگو وقت بگذارید. هماهنگی و تنظیم کلیه اطلاعات مربوط به شرکت یا سازمان ، قبل از شروع طراحی لوگو  یک گام مهم است و همچنین جستجو در اینترنت برای شرکت های مشابه و جمع آوری اطلاعات در مورد طرح های آنها بسیار مهم است. ایجاد یک لوگو جدید و کار کردن بر روی آن به صورت خلاقانه ، تقلید از یک آرم قبلی برای هر شرکت یا سازمانی یک اشتباه جدی است.

ویژگی های یک لوگو موفق

اگر به همه شعارهای سایتهای بزرگ و شرکتهای بزرگ نگاهی بیندازیم ، خواهیم دید موارد مشترکی وجود دارد که باعث موفقیت لوگو آنها شده است:

 خلاقیت لوگو: آنچه شعار را از دیگری متمایز می کند خلاقیت ، برنامه ریزی و نوآوری است ، هنگامی که شروع طراحی از مرحله اول و فکر مرحله اول است. خلاقیت اولین قدم به سمت تعالی و عشق به کار است. شما باید طراحی آرم ها را دوست داشته باشید تا تمام توانایی های خود را در این زمینه به دست بیاورید.

سادگی لوگو: هر کار عالی که در حال حاضر می بینید ساده و ساده است به دنبال پیچیدگی هایی در زمینه طراحی به طور کلی و به خصوص در زمینه طراحی لوگو نباشید به گونه ای که موانع و پیچیدگی هایی در زمینه کار وجود داشته باشد و سادگی چیزی است که می خواهید. شما باید این کار را جلوی چشمان خود قرار دهید ، یعنی دوست داشتن هرچه بیشتر مردم با شعار ، و این آرزو فقط با سادگی انجام می شود که به یک ایده زیبا و خلاقانه نیاز دارید.

رنگ ها: در زمینه طراحی نشانه به طور کلی توصیه نمی شود که بیشتر رنگ ها را بیشتر از سه رنگ استفاده کنید ، زیرا این مسئله منجر به بروز مشکلات زیادی از جمله مشکل در تشخیص رنگ ها و پیچیدگی آرم و هزینه های چاپ می شود و باید در مورد رنگ هایی که می خواهید انتخاب کنید ، با این چند شرکت مشورت کنید.

 زیبایی و ظرافت: ظرافت در اینجا دو نوع است: ظرافت در استفاده از تکنیک ها: برای استفاده از ابزارها برای ایجاد لوگو استفاده می شود ، خواه در ابزار مورد استفاده در مرحله اول طراحی روی کاغذ یا برنامه هایی که برای طراحی و نوآوری استفاده می شود.

برداشت و معنای لوگو: هر آرم جهانی و خلاقانه سمبل کار شرکت است ، طراحی یک لوگو غیرقابل تصور است که نهایتا نشانه شرکت در حوزه فعالیت شرکت نباشد. اینکه این آرم حاوی چیزی باشد که نشان دهنده ساخت برجها باشد ، خواه طراحی نقاشی یا کلمات ، و در اینجا خلاقیت در قالب محتوا و کلمات و نحوه ترسیم و نوآوری به وجود می آید ، این همان چیزی است که طراحان را از یکدیگر متمایز می کند.

روش های طراحی لوگو

در مطالب بعدی در مورد این بخش صحبت خواهیم کرد اما در این بخش به یکی از مهترین روشهای طراحی لوگو به صورت مختصر می پردازیم.

 

الهام گیری

هر اثری که در حال حاضر می بینید ، صرفاً ایده ای است که در ذهن انسان بوجود آمده و با اشتیاق به زمینه ای که می خواهد در آن ایجاد کند ، از او الهام گرفته است ، اما الهام به طور اتفاقی و بخصوص در زمینه تحقیق به وجود نمی آید. سایتهای زیادی وجود دارند که از جمله خدمات ارائه می دهند:ین سایت در زمینه طراحی آرم بسیار مشهور است ، که توسط هزاران طراح از سراسر دنیا به اشتراک گذاشته می شود. از معروف ترین طرح های بین المللی در صفحه اصلی الهام بگیرید و به نمایش بگذارید. سایتی است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند زیرا فرصتی برای نمایش بهتر طرح ها و ارائه خدمات به دیگران را ارائه می دهد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد